det är något med kaffet.


Om man är ytterst intresserad av människors utveckling och beteende, vad ska man jobba som då? Om jag kan ligga en hel kväll och tänka på varför vissa barn är som dom är och på varför vissa människor blir elaka och svartsjuka, vad borde jag syssla med då? Finns det något ord för sånt som jag är intresserad av?

Jag förstår inte att jag kan vara så intresserad. Jag tycker det är sjukt roligt att prata om människor överhuvudtaget. Typ frågor som "skaffar man sig egenskaper med tiden man växer upp eller föds man med dom?"
Jag brukar sitta och dagdrömma om sånt där. Hur det kommer sig att jag är som jag är och varför andra är som dom är. Varför vissa orkar stå emot mera och om det finns en speciell "dos" av något som man måste ha för att klara av en mamma som är alkolist eller liknande. Eller om man personer behöver olika mycket av olika saker. Då menar jag typ vänskap, bra familj, pengar, boskap, skola osv. Och hur kommer det sig egentligen att vissa människor blir så himla blyga? Är det föräldrarnas fel eller är man född till det? Hur kommer det sig att vissa blir så självständiga?

Jag hatar Matte, jag hatar SO, jag hatar NO, jag hatar allt annat också. Det finns inte ett enda ämne i skolan som jag tycker är roligt, faktiskt. Det finns inget som intresserar mig. Men det här intresserar mig. Fast det är ju inget ämne? Och man ska ju jobba med sånt som intresserar än, men det här går ju inte att jobba med. Eller?!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Psykologi A och B?



Samt kan du vidare utbilda dig till något slags humanitärt yrke förslagsvis Psykolog eller liknande

2009-05-19 @ 00:42:37
Postat av: P

ja, jag ska läsa båda kurserna. Men samtidigt tror jag nog inte att psykolog är mitt yrke!

2009-05-19 @ 00:52:25
URL: http://milka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0