låt mig vara mänsklig.


Låt mig få misslyckas och vara ful. Låt mig skrapa upp mina knän och göra bort mig. Låt mig få tro att jag kan vara bäst fast jag egentligen inte kan, låt mig göra om alla mina misstag, låt mig få förora och aldrig vinna.
Snälla låt mig få försöka. För vet ni?
Det är det som en dag kommer göra mig till så mycket bättre än er. Det är det som kommer göra mig till den jag vill vara.

Människor som inte vågar riskera, chansa eller testa sig fram i rädsla för att misslyckas, kommer alltid stå där dom står. Människor som alltid strävar efter att aldrig göra fel kommer aldrig göra rätt. För ingen kan göra rätt utan att ha gjort motsatsen.

Men om ni väljer att inte göra som jag, om ni väljer att förbli det ni nu är, så är det erat val och jag ska inte alls säga till om vad ni ska göra eller hur ni ska leva era liv. Men ni får aldrig hacka ner på mig bara för att jag försöker. Eller, ni får aldrig hacka ner på någon som försöker överhuvudtaget.
Okej att man är feg, men man ska inte spotta ut sin feghet på andra. Man ska inte låta andra få sota för att man är feg. Så gör inte det bara. Jag blir seriöst upprörd.

Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0