Mål och syfte

(nej detta är ingen skoluppgift)

Men ja. Mål är extremt viktigt, för att göra något måste man ha ett eller flera mål med det. Ett syfte med hela saken. Vad det än gäller så tänker man någonstans där i baktanken: "vad händer om jag gör det här?", "varför ska jag göra det här?", "vad händer om jag inte gör det här"?
Och om svaren på dessa frågor överväger till att göra det, gör man det. Så är det bara .) Det kallas att bli motiverad. Det kan vara motiverad till att gå ut och hämta tidningen eller att börja leva. Men på något sätt måste man ändå hitta motivation och som sagt, det gör man genom att sätta upp mål och förstå syfte.

Och just nu känner jag att jag inte har några mål med någonting i mitt liv. Jag känner att det inte finns något jag kan sträva efter och se fram emot. Så jag tänkte sätta upp lite mål (:

- Jag ska försöka vara mer framåt när det gäller nya människor, inte backa och vara blyg
- Jag ska sluta tveka på att säga det jag tycker
- Jag ska försöka sitta mindre vid datorn
- Jag ska köpa nya kläder som jag verkligen trivs i
- Jag ska våga mera
- Planera och prioritera bättre
- Hålla mer ordning hemma

Nu blev det en blanding av allting. Men detta är några saker jag vill göra i mitt liv .)
Men just nu vill jag bara krypa ner i min varma säng och lyssna på Lilly Allen. Fast först måste jag ju borsta tänderna! Imorgon är en ny dag och jag ska faktiskt ta på mig något riktigt snyggt hade jag tänkt mig och kanske till och med sätta på mig lite smink ? Det skulle kännas bra.
Jaja. Godnatt på er. Hoppas ni får en underbar nattsömn och drömmer vackra drömmar (inatt drömde jag att jag blev jagad av en mördare, jag gömde mig under vår soffa i mitt gamla hus, det var en obehaglig dröm, så dröm inte det, dröm något annat fint)

©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0