jag tror på karma


Det gör jag. Eller jag tror inte att om man lever på ett visst sätt i det här livet blir man en högre människa i nästa liv blabla..
Men tror stenhårt på att man alltid tillslut får man vad förtjänar. Dåligt som bra.
Jag till exempel. Jag hade det jättetufft på högstadiet, jag bokstavligen led mig igenom hela. Under dessa tre år hölls det ett hemskt krig inom mig och ja.. jag mådde väldigt dåligt periodvis.

Jag trivdes inte med mig själv, jag varken kände mig eller var accepterad, jag mådde dåligt, hatade skolan, hatade världen, världen hatade mig osv. Det var jobbigt. Men jag överlevde, jag tog mig igenom alla tre år och jag började gymnasiet utan några större skador. Men jag kände ändå att högstadiet och allt som hänt mig speciellt den sommaren var droppen. Jag orkade inte kriga mot mig själv längre, jag orkade inte se till att jag stod upp. Men lägga mig ner, det skulle jag inte. Jag gick helt enkelt in och hoppades. Jag klistrade på ett leende på mina läppar och hoppades på det bästa.
Nu står jag här idag. Allt har kommit tillbaka till mig. Jag har hamnat i världens bästa klass med otroligt jordnära människor som accepterar mig precis för den jag är och jag trivs med mig själv och mitt liv. Medans människor från högstadiet som faktiskt många gånger klankat ner på mig, inte alls lever lika bra liv. Dom har till och med börjat höra av sig till mig, är det inte helt sjukt? Snacka om ombytta roller.

Nej, jag och Anna pratade om det här idag på lunchen och hon berättade att hennes jobbiga period var på mellanstadiet och i högstadiet blev allting motsats. Och jag tror på det här. Samma sak med misstag, om man begår ett misstag så får man faktiskt igen det en vacker dag. Och då står man där och ja.. får skylla sig själv helt enkelt.

Men uppriktigt sagt skiter jag i vad andra tycker om mig och hur jag lever mitt liv. Det är totalt oviktigt för mig. Jag dricker om jag vill, jag pluggar hur mycket jag vill, jag har de kläderna som jag vill, jag beter mig som jag vill och ingen kommer någonsin kunna ändra på det. För det här är jag och jag har valt mig själv.
Öh.. inte för jag vet varför det här har med det andra att göra. Men struntsamma.

/Kärlek till någon som förtjänar det  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0