I'm sorry if I hurt you


Idag är jag hemma från skolan och är sjuk. Inte sådär jätteroligt precis, men ändå skönt med en dag hemma. Dock vet jag att såna här dagar alltid går fort som fan. Klockan är redan kavrt över två och jag har varit uppe sen halv åtta. I och för sig har jag sovit i flera timmar, men ändå =)
Jag är genomtät i näsan. Hur förkyld som helst och det gillar vi inte, detta är också orsaken till huvudverken jag går runt med. Så, vad ska jag göra denna dag då?
Inte så mycket faktiskt. Jag tänkte laga pannkakor, städa lite och sedan plugga förstås. USH!

Just nu mår jag bra. Men jag mår dåligt om jag tänker på det som är dåligt i mitt liv. Typ som att jag har spanskaprov på Fredag och svenskatal på Torsdag + att jag typ kommer få IG i matte om jag fortsätter såhär :( Och en till sak, som nog är den saken som påverkar mig mest negativt. Detta är dock lite för privat för att ta upp här i bloggen.

Men jag gör som Totte, jag tänker positivt. Livet är för kort för att man ska må dåligt och gråta. Man ska inte slösa bort livet på sånt. Självklart tillhör det, men man ska inte överdriva. Man ska inte gråta mer än nödvändigt och man ska aldrig vilja må dåligt. Man ska ta tag i sitt liv, gå in i sig själv och ställa frågan: vad mår jag bra av?
Och man kan aldrig säga att man är missnöjd med sitt liv. För det är den enda uppgiften människan har, att bilda sitt egna liv. Och vi ska vara så glada att vi kan förändra våra liv hur mycket vi vill, visst? Så släng inte bort den gåvan.
Ditt liv är ditt val.

♥ Kärlek & förståelse ♥


Kommentarer
Postat av: mli

Din blogg får mig alltid på så bra humör :D:D

2009-03-10 @ 16:16:02
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0