You're choise


Jag vill bara säga till alla som inte förstår det. Det är bara du som bestämmer hur ditt liv ska se ut! Lita aldrig på att någon ska göra ditt liv eller ge dig det liv du vill ha, du måste kämpa, kämpa och kämpa för att få det du vill ha. Om du inte får det, får du kämpa ännu mera. Leta någon annanstans, sök nya lösningar och fortsätt kämpa.
Ibland kommer det perioder där man har tur, då man kanske får allt serverat, men det är strängt förbjudet att lita på att det alltid kommer vara så. Vänner till exempel, dom hittar man, men man hittar dom inte om man inte letar, right? Man måste gå in med rätt inställning, söka kontakt själv osv. Ändå om det känns typ värsta läskigt. För annars står man där en dag helt själv! Och det är heller aldrig försent. Alla går igenom det, alla startar på samma ställe. Man gör det bara vid olika tillfällen, så det är lika bra att göra det så fort som möjligt så har man det överstökat .)

Så, du bestämmer hur ditt liv ser ut. Du bestämmer om du är ensam eller inte. Bara du. Jag tycker inte att man kan skylla på något faktiskt >< Självklart kan man få det tufft, det kanske händer saker som man inte själv kan styra över. En kompis kanske dör, dina föräldrar kanske skiljer sig, din mamma kanske är alkolist. Eller liknande, men det är fortfarande du som bestämmer hur du ska jobba, hur du ska gå vidare och hur du ska bearbeta allt. Livet är ingen dans på rosor.

Förlåt om jag låter väldigt sur eller irriterad. Men jag blir så arg på människor som bara klagar och klagar men aldrig gör något åt det! Skyller på saker för att dom är för lata för att ta tag i det själv. Jag vet hur livet är, jag är inte dum. Vem har inte haft det tufft? Vem har inte gråtit sig till sömns flera nätter i rad? Vem har inte känt sig väldigt, väldigt ensam och vart utan hopp?
Men det är också en del av livet! Fast man får inte glömma bort att livet består av så mycket mera, men det kommer inte av sig självt, man får leta efter det och finna lyckan själv.

Här skulle det va bra med några smarta visdomsord men jag har tyvärr inga ><

Aja. imorgon har jag en lektion och jag vet att jag borde skolka. Men det är inte jag längre, skolka är så mycket.. 20007/2008 :D
Helgen är bokad iaf och det känns bra, jag och mina planer alltså .) Nu ska jag försöka sova och det borde ni också göra.
Och jag vill inte att ni misstolkar mig, det är verkligen helt okej att hata livet ibland. Men det får inte bli så att man skyller på andra för att ens egna liv är pissed off, eller överhuvudtaget tro att andra ska fixa det, det är det jag menar .)

Nåja. Godnatt vänner!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för kommentaren :)

Ska ta och läsa lite av dina inlägg, din blogg verkar ju också intressant. Och läsvärd :)

2009-01-09 @ 03:24:10
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0