Who needs a heart when a heart can be boken?


Hur vet man om man är redo för ett förhållande? Jag känner mig iaf väldigt osäker, på mig själv. Jag vill ha en pojkvän som vill ha mig och som accepterar mig. Men det är så jävla svårt att vara sig själv ibland, man är rädd för att personen ska tro att man är någon som man inte är, så därför spelar man någon annan för att göra den andre nöjd, men det är så jävla fel. Sen kan jag tänka "okej, jag ska vara mig själv", men hur ska jag bete mig då? Speciellt med någon ny? Första gången man går ut på riktigt det är ju verkligen viktigt att vara sig själv. Visa sitt riktiga jag, för annars kommer förhållandet (om det går så långt) bli stelt och oavslappnat och man kommer aldrig kunna andas lugnt. Så vill jag inte att det ska bli! Nej, jag hittar bara en lösning; Ligga lågt. Inte ta för sig för mycket.
Men på något sätt känns det som om jag glömt bort hur man gör, jag har varit i ett långt och seriöst förhållande men jag känner mig ändå inte alls erfaren på något sätt. Jag känner mig vilsen, förvirrad och osäker. När jag blev kär första gången hade jag inte hunnit fundera över det ännu, det hände bara. Men nu i efterhand analyserar jag allt, allt, allt. Ändå om man bara träffats en gång kanske så tänker jag jättelångt. Jag vet iaf vad jag är ute efter, frågan är bara hur jag ska få det, för man vill ju inte sumpa något. Jag är ute efter ett seriöst förhållande där man kan vara sig själv och bli accepterad. Jag vill inte gå för fort framåt, jag vill inte kasta mig in i något förhållande, men jag vill inte strula runt. Jag vill lära känna killar för att sedan hitta rätt .) Därför tycker jag inte att man ska ha sex första gången man ses! För då kan man aldrig bli kompisar, eller det kanske man kan, men det blir svårt. För om man vi säger "dejtar" lite grann, och sen visar det sig att man passar hur bra som hellst ihop som kompisar men inte alls som par. Ja, om man då haft sex och strulat innan så blir ju det verkligen svårt att ställa om och se varandra som kompisar. Men om man istället inte haft sex, bara umgåtts som kompisar blir det ju mycket enklare att fortsätta så, right? Men om det visar sig att båda har känslor för varandra, eller på något känner något annat för varandra, ska man inte tveka! Sen tycker jag att om en kille vill ha sex första gången man ses, är det ett tecken på att han bara är kåt, eller oseriös. Eller jag brukar tolka det så iaf. Och om man ses på en fest för exempel, och har sex. Ett så kallat "one night stand" så finns ju risken att det kan bli stelt att ses för en andra gång. Så om man är ute efter ett förhållande tycker jag att istället för att strula runt på fester, prata istället. För om man har fåt lite dricka i sig är det ju mycket enklare att prata också .) Sen om det känns bra med någon, slutar man dricka och blir tillslut nykter. Smart va? Men hellst ska man kunna börja prata nyktra också, men det är inte många som vågar .) Och jag säger inte att man ska dricka sig aspackad. Men mer lullig .) Då blir det avslappnat.


Jaja, det här med killar och förhållanden är en krånglig sak tycker jag. Men också väldigt spännande .)

Jag brukar tänka på en sak när jag ser par på stan, hur träffades dom egentligen? Det känns helt omöjligt att träffa sin älskling för många. Många går runt och tänker att dom aldrig kommer få vara med om det där osv. Men jag tror att saker bara händer, det finns inget svar på vart man träffas sin kille. Men jag tror verkligen inte att man ska leta, låt det hända bara .) För det kommer hända. Det är bara en tidsfråga om när.

En sak jag vet iaf, jag vill verkligen inte träffa min kille på internet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0