Tyck om dig själv!


Ja, se till att du gör det! För hur ska man annars kunna tycka om andra människor? Och det gäller ganska mycket egentligen, man ska alltid prioritera sig själv först. Alltid se till att man själv mår bra innan man blir psykolog för alla sina vänner, det är jätteviktigt! Hur ska man kunna hjälpa en annan människa när det egentligen är en själv som behöver hjälp? Hur ska man kunna få en person att se ljust på livet om man själv inte gör det? Det är ju i stort sett omöjligt. Men tillbaka till vad det här inlägget ska handla om. Tyck om dig själv! Se till att du ser upp till dig själv och att du är nöjd med den person som du är. För det blir så mycket lättare då att tycka om andra människor isåfall och det blir lättare för andra att tycka om dig också.

Det är verkligen inte världens lättaste sak att göra, det är något man måste jobba på, men det är värt jobbet. Jag brukar tänka på hur jag vill att andra folk ska se på mig. Man kanske vill ha respekt, men för vad? För att man klankar ner på andra människor utan att vara rädd? knappast. Det är verkligen viktigt att tänka på hur man beter sig mot andra, det är viktigt att känna sig bra mot andra, om andra människor uppskattar en och det man gör är det enklare att man själv också gör det. Det handlar om att man ska kunna se sig själv som en bra människa. Man ska kunna gå hem från skolan/jobbet och känna att idag har jag varit mig själv och idag har jag bidragit till att andra människor mått bra .)

Sen är det självklart viktigt att känna sig nöjd med sitt utseende också, därför tycker jag att man aldrig ska snåla med att unna sig själv fina kläder, fint smink osv. Det är en självklarhet att man ska känna sig snygg när man kollar sig i spegeln! För utseendet är faktiskt också viktigt för en själv. Men man får inte ta på sig något som någon annan anser är snyggt, eller som "ska vara snyggt", man ska klä sig i något som man känner sig trygg i och som man själv tycker ser bra ut! Det är det som spelar roll. Och om man trivs i något, då märks det, och då är det snyggt! I promise (:

Det är skitbra att vara ego! Sen kan man ju skriva en sån här töntig lista varje kväll också .) Skriva ner typ 5 grejer man har gjort bra idag, eller 5 goda egenskaper hos en själv. Jag har hört att det kan hjälpa, inte för att jag har testat men jag borde kanske göra det?
Men lägg ner mycket energi på dig själv iaf, var inte rädd för det och sug åt dig allt positivt folk säger till dig.  För om du tycker om dig själv kommer du att kunna ta dig igenom mycket, om inte allt! .)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0