Saker jag vill göra innan jag dör


Jag vill så himla mycket med mitt liv! Vet ni det? Jag är så jävla taggad på att resa, vara med om saker, träffa underbart konstiga människor, flytta, gifta mig osv osv. Leva helt enkelt

 - Jag ska Resa
Jag vill upptäcka världen. Men jag vill faktiskt inte resa till dom här klassiska ställena som Thailand, Grekland, Spanien osv. Jag ska resa till Indonesien, till Kenya, till colombia och Brasilien. Jag vill lära mig något också, jag vill veta om deras kultur. Och mitt drömyrke är ju faktiskt att kunna hjälpa fattiga barn och familjer i u-länderna, så Afrika står nog högst upp på listan! Jag vill bidra med något, känna att jag gör nytta.

- Jag ska öppna ett café
Det är något som jag länge velat, jag vet precis hur det ska se ut. Jag har värsta bilden i mitt huvud .o Det ska vara hemtrevligt, när man kommer in ska det dofta kaffe och vaniljljus och alla bord ska ha en egen liten duk med fint broderi på. Musiken ska vara blandad, allt från Håkan Hellström till Robbie Williams. Jag ska baka allting helt själv och göra allt jag kan för kunderna ska känna trivsel. Här inne ska det ska finnas sittplatser i fönstrerna, myshörnor med kuddar och fina stearinljus. Väggarna ska prydas med poetiska bilder och det ska finnas tidningar/böcker som man kan ta och läsa om man vill .) Det ska också finnas en mistel som hänger i dörröppningen hade jag tänkt. Varje stol i hela cafét skulle vara unik och borden skulle ha ett fint men gammaldags stuk. Utsidan på cafét skulle vara färgglatt, jag vill ha en blå dörr och sen små dekorationer i fönstrerna. Jag skulle satsa mycket på detaljer! Jag skulle hänga upp fina artiklar och tidningsutdrag, jag skulle servera endast ekologiska produkter men priserna skulle ändå inte vara alltför dyra. Jag skulle göra hela cafét personligt och mysigt. Men vet ni vad det bästa av allt är? Jag hade inte tänkt öppna cafét helt själv, en speciell vän skulle öppna det med mig! Så egentligen är det här vår gemensamma dröm .)

- Jag ska ta sabbatsår
Nu blir det lite i oordning här, men vad gör det? När jag slutar gymnasiet ska jag ta ett sabbatsår, jag vill göra som min syster gjorde. Åka till Ibiza och jobba i en bar/restaurang, festa galet mycket och bara leva livet. Detta har jag planer på att göra med Frida :D

- Jag vill lära känna konstiga människor
Jag älskar unika männiksor. Eller, varje människa är unik, självklart. Men ni vet såhär riktigt speciella människor! Som har en jätteannorlunda syn på livet och allt vad det du innebär. En typisk sån person är Marielle i min klass, hon är verkligen världens bästa! Hon pratar jättefort, hon klär sig alltid i alla färger, hon älskar töntiga människor, hon har jätteroliga åsikter om allt och ja.. hon ser livet från ett annat håll än vad många andra gör .o Hon är verkligen speciell och det är det jag älskar med henne - sen har hon och jag jättemycket gemensamt också såklart. Men det är inte därför jag ser upp till henne .)

- Jag vill tågluffa. I Sverige!
Har ni tänkt på hur underskattat Sverige egentligen är? Folk pratar om utomlands hit och dit och blabla.. Men herregud, med rätt människor kan man ha roligt vart som hellst! Så en gång ska jag ut och tågluffa i Sverige. Bara sådär random åka till Norrland och äta renskav, sedan åka tilbaka ner mot Dalarna typ och sen fortsätta ner till södra sverige, gå på massa konserter och festivaler. Är jag den enda som tycker det verkar sjukt roligt? Kanske, kanske inte.

- Köpa lägenhet på Essingen
Jag vet inte varför, men jag tycker att det är så himla fint där >< Så där vill jag köpa en lägenhet, sen vill jag inreda den själv också .)

-Bilda familj
Nu har jag typ skrivit jättemycket utom det viktigaste. Självklart ska jag bilda familj! Jag ska ha många barn och bli världens bästa mamma .) Egentligen passar inte den här punkten in bland alla andra punker, men om jag inte skulle skriva ner det här så skulle väl folk tro massa om mig (a)

Sådär. Här var några saker jag ska göra innan jag dör. Jag skulle kunna skriva en hur lång lista som hellst! Det är så himla viktigt att våga drömma om framtid. Det behöver inte alls bli såhär, om tio år kanske jag har jobbar som advokat i Malmö, vem vet? Men genom drömmar ser man livet ljusare. Då har man något att sträva efter! Något att längta till



va några år sen bilden togs, men visst passar jag som brud? ^^

Kommentarer
Postat av: mli

Dina framtidsdrömmar låter helt wonderful, Pelle :D Jag skulle lätt kunna tågluffa med dig runt i Sverige, om du vill! Jag har inte sett så mycket av Sverige.. som jag borde.



... och nu blev jag själv jätteinspirerad till att skriva en plan över framtidsdrömmarna.

2009-01-13 @ 00:01:30
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Camilla

Visst blev du inspirerad av mitt inlägg? snälla säg att du blev inspirerad av det?! haha

2009-01-13 @ 19:20:11
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Asså Pelle jag måste bara säga att jag verkligen kan tänka mig dig som café ägare..till ett riktgit mysigt café. jag vet inte varför men jag kan verkligen se dig som det, gör dina goda pannkakor där så blir jag stammis .)

2009-01-16 @ 17:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0