Obegripligt


Något som jag verkligen inte förstår mig på är hur folk kan lägga ner energi på att göra andra människor ledsna och det här är verkligen något som jag har gått och funderat på nu över en ganska lång tid. Men jag hittar verkligen inget svar! Hur kan man njuta av att se en annan människa lida? Till exempel blondinbella. Jag är inte hennes största fan,och det är klart jag tycker att hon skulle kunna göra saker bättre osv. Men när jag läser alla kommentarer hon får, typ "du ser ut som en gris, jävla äckel" så tycker jag mer synd om henne .o Hur orkar man slänga en sån kommentar åt någon bara sådär? Vad vinner man på det? Mår man bra av det? Jag tycker bara att man är dum i huvudet. Det är en sak att disskutera åsikter emellan, men en annan att säga att man tycker någon är ful utan anledning. 
Blondinbella kanske var ett dumt exempel eftersom hon verkar vara jävligt bra på att tackla såna kommentarer, men det handlar ju inte bara om henne. Folk gör ju sånt hela tiden, trycker ner andra människor. Får andra att må dåligt.

Sen är det det här med att ha kul på andras bekostnad, det förstår jag mig inte heller på. Hur man kan skratta åt någon som gör bort sig, det är bara elakt och egoistiskt. Bara för att andra människor ska få mer respekt för en själv medans personen man skrattat åt bara mår sämre. Man skulle kunna säga att man tar en del av den andra personens självförtroende, man snor det helt enkelt och det är egoistiskt. Förstår ni hur jag menar?

Nej, ush för dom som trycker ner andra människor och får andra människor att må dåligt bara för att.

Man ska ta hand om varandra istället. Jag menar inte att man ska älska och tycka om alla, men det är alltid fel att trycka ner någon bara för ens egna skull. Om man inte tål en person kan man hellre ta avstånd och undvika den personen .o

Kärlek till dom som står mig nära. Jag älskar er!


jag och totte på vinter-promenad

Kommentarer
Postat av: mli

Apfin bild :D



Men så är det så att vi ungdomar är väldigt egoistiska, faktiskt. Och det är inte förrän man sen länge krupit till kojs och tittar ut i mörkret som samvetet kommer tillbaka...

2009-01-03 @ 02:36:41
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är verkligen hennes största fan :O

2009-01-04 @ 21:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0