Nyårslöfte

Jo, jag ångrade mig. Jag ska faktiskt avslöja ett av mina nyårslöften för er. Men jag avslöjar det för min skull, endast.

- Jag ska sluta tänka på vad jag kanske borde göra, och istället göra saker som jag själv verkligen känner för att göra.

Som idag blev jag bjuden på en fest där det tydligen skulle vara värsta draget. Jag är inte alls taggad, jag har ingen lust att supa mig full. Jag har ingen lust att vara social ikväll eller klä upp mig. Jag har ingen lust att gå där och låtsas som om jag vore värsta pepp. Och jag vet, det borde vara så enkelt att jag inte går dit bara. Men för mig är det verkligen svårt, om jag går dit så skulle jag vantrivas och hela kvällen skulle jag gå runt och tänka på hur mycket jag vill där ifrån. Men om jag stannar hemma skulle jag gå runt och oroa mig för att jag missar något. Tänk om jag skulle träffa mitt livs kärlek där eller om jag bara skulle få grymt jävla roligt.  Men alla dessa tankar måste jag få bort från min hjärna, dom måste bort. Jag måste börja lyssna på mig själv och på det jag vill göra med mitt liv. Hur svårt den än verkar, så är det precis vad jag måste göra. Lyssna på mig själv.

Jag vill. Jag vill gå långa vinterpromenader i stora tjocka randiga halsdukar, jag vill träna stenhårt varje dag och bli sjukt vältränad, jag vill lägga mina pengar på musik, jag vill gå på konserter, upptäcka nya band, jag vill prata oftare i telefonen, jag vill verkligen lära känna fler människor och komma dom nära, istället för att bara ha en lång lista med namn på mobilen, jag vill betyda något för folk, jag vill fika oftare och lära mig dricka thé, jag vill göra mina egna ansiktsmasker och lära mig mer om mat o hälsa, jag vill prova mig fram när det gäller träning, jag vill börja på yoga, jag vill göra massa friskis och svettis pass, jag vill skriva brev till folk och skicka fina kort, jag vill komma in i en riktigt bra bok som kan ge mig något, jag vill läsa och analysera fler texter, jag vill göra min egna fruktsallad varje kväll och äta havregrynsgröt till frukost varje morgon, jag vill sova mera och ge mig själv flera dagar där jag bara är ensam, jag vill bada oftare, gå och simma, jag vill åka till kiruna bara för att folket där är så jävla härligt, jag vill umgås mera med min mamma, jag vill skriva till min mormor, jag vill köpa fina sängkläder, jag vill gå en dag i stan och bara handla kläder som jag verkligen trivs i (för det har jag allt för lite av), jag vill gå till en psykolog bara för att testa om jag skulle behöva det, jag vill lära mig åka snowboard, jag vill köpa ett par skridskor, jag vill hitta mig själv, jag vill hitta någon som vill ha mig, jag vill, jag vill, jag vill leva mitt liv.

Det där är jag. Och jag kom just fram till att detta är anledningen till att jag inte är nöjd med mitt liv. Jag är inte som ni, jag tycker inte om att göra samma saker. Folk kanske önskar sig mitt liv, för att det händer så mycket i det och visst, det händer grejer. Mitt liv är fyllt med nya människor hela tiden. Men jag måste verkligen lära mig att göra vad jag vill. Jag måste sluta att tänka att livet ska se ut på ett visst sätt, att det finns en mall över hur en 16årings liv ska se ut. Jag måste verkligen lyssna på mig själv.

Alla är födda med olika personligheter. Alla vi har utvecklats till olika människor och det är bara att acceptera.
Jag tror att de människor som festar fre-sön är osäkra på sig själva. Och jag erkänner själv, jag är ingen säker människa och jag festar för att få bekräftelse. Och för att det är kul men det är lite olika beroende vad det är för fest. Men jag ska verkligen försöka jobba bort dom tankarna, för det är ju ett stort problem jag  har .o

Det här inlägget skrev jag bara för min egen skull.

Take care!


Kommentarer
Postat av: mli

Bästa inlägget hittils. Känner mig ganska träffad själv.

2009-01-04 @ 02:01:51
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Anonym

bravo

2009-01-04 @ 17:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0