I'm sick of this


Många killar är på riktigt dumma i huvudet. Jag blir så trött på det, jag blir så less på att alla tjejer blir förnedrade av killar, jag menar, det händer ju hela tiden.
Jag förstår inte hur man kan utnyttja en annan människa, jag hör det varje dag av kompisar. Hur deras pojkvänner tar dom förgivet, hur de är otrogna, hur de skiter i deras känslor. Och vi tjejer som har blivit satta i en lägre sits, är i dom situationerna för svaga för att säga ifrån.
Det behöver inte handla om förhållanden, det kan handla om en engångsgrej också (som ibland kan vara värre) Som att killar utnyttjar fulla tjejer, för det gör dom. Hur många tjejer är det egentligen som skulle gå och tafsa på en aspackad kille som knappt kan stå på sina egna ben? Hur ofta händer det på en skala? Aldrig skulle jag säga. Men killarna gör det så fort dom får chansen, sen dagen efter leker dom att dom har massa luft inför grabbarna. Då leker dom att dom fick massa bank jätteenkelt och sedan struntar dom i tjejen.

Jag blir så jävla arg, så jävla frustrerad att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Alla tjejer söker killen som väntar med att ha sex, men eftersom ingen kille (i stort sett) är sån, söker tjejerna efter det istället. Och låter killen göra sin grej, för om han inte skulle göra det, är det många som skulle ta åt sig personligt. Det handlar om bekräftelse alltså.

Sen vill vi tjejer tycka så bra om killar. Vi tar åt oss av allt negativt, men så fort det kommer något positivt vill vi så gärna att det ska vara så- Så vi intalar oss att det är så och försöker ta bort det negativa med undanflykter, som att "nej, han var nog bara trött.." eller "nej, han var ju faktiskt arg på sin mamma, så jag förstår att han var arg och kanske lite, lite dryg mot mig" eller "han sa ju faktiskt förlåt".

Det här är verkligen jättehemskt. Det borde verkligen inte vara så, men det värsta är ju att killarna inte ens får dåligt samvete, för "det är så det ska vara".
Åh, det är bara så fel, så fel, så fel.

Hitta killen som kallar dig vacker istället för het, som ringer tillbaka om du lägger på luren, killen som håller sig vaken bara för att kunna se på dig när du sover. Vänta på killen som kysser dig i pannan, killen som vill visa dig för hela världen även om du har luffiga kläder på dig. Killen som håller dig i handen framför hans vänner, han som alltid påminner dig om hur mycket han bryr sig och hur lycklig han är för att han har dig.

Och bara en sista sak, när jag säger "killar" menar jag inte exakt alla killar. Jag menar killar i allmänhet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har funnit honom

2009-01-27 @ 19:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0