Han där Lasse


Lasse Lindh är en smart prick han. Läs bara de här utdragen från hans fina texter:


Jag kan aldrig mäta mig med ett hjärta så gott som ditt
Det är så stort och sväljer mig helt
Jag är Gabriel på väg ner genom himlen
Och jag är bra på att vara själv men usel på att vara ensam
Och jag känner mig bara så jävla tom ibland

Jag klarar mig aldrig ensam
Jag klarar mig aldrig ensam

Lasse - Jag klarar mig aldrig ensam
____

Tiden läker inga sår och det som inte dödar stärker inte heller
och så länge man landar på sina fötter klarar man sig inte
och det finns inga kläder som tål det dåliga väder du och jag haft så länge nu
och det känns som om jag har ett litet privat djävla moln över mig som följer mig
vart jag än går.
Och jag älskar dig men fan vad vi håller på

Lasse - Satan vad ont det gör
____

Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Lasse - Svenska hjärtan
____

Vi skulle ju visa varandra världen och inget fick nånsin komma mellan oss.
Men nånting kommer alltid i mellan och någon slutar alltid älska först.
Men varför kan det aldrig vara jag?

Lasse - Varje litet steg



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag,

du får nåt så mycket bättre, du får hela jävla jag.

Hela underbara, unika jag. Inte nåt så fjuttigt som en morgon och en dag..

2009-01-27 @ 23:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0