Mhm.


Jag ska lägga mig tidigt ikväll och somna. Fattar ni det? Jag ska lägga mig tidigt och somna. Somna djupt, stenhårt och brutalt (om man kan säga så) Aja. Naturligtvis finns det en god anledning till detta, jag menar. Skulle jag lägga mig tidigt utan anledning?! Inte en chans.

Nej. Jag ska upp imorgon klockan 06.00 och göra scones! ja, så kreativ kan jag vara. Pilutta er som inte tror det! Jag ska duka fint med många, många ljus. Jag ska brygga kaffe (..håller på att lära mig det) och sedan äta scones med marmelad och ost. Som bakgrundsmusik ska jag ha lugna favoriter. Låter det inte helt undebart? Och för en gång skull ska jag gå tidigt till bussen, 5 minuter tidigare. Faktiskt. Jag ska också ta på mig fina kläder och platta håret.

Efter skolan ska jag och Anna åka in till Odenplan! Åh, gissa om jag längtar? Vi har så sjukt mycket att prata om.

Jaja. Hejdå på er. Nu ska jag göra chai-te och sen gå och dö i min säng. Toodels
 


Klassiska scones


Du behöver

Receptet är för 4 personer.

  • 3 dl mjölk
  • 100 gram smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt

Gör så här

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.

Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg.

Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel.

Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma!




Kommentarer
Postat av: mli

Scones är inte dumt! Hurtigt av dig att gå och sova tidigt :)



Vet du hur mycket det kostar att simma i Högdalen?

2009-02-08 @ 22:39:04
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0