In Sweden we call it skitsnack

Jag går ettan på Östra Gymnaiset och läser Sam Beteende. Om man har valt denna linje läser man pedagogiskt ledarskap, psykologi, kriminologi, rättkunskap etc. Det är hur kul som helst och jag känner verkligen att jag hamnat rätt .) Men, det finns ett litet problem. Det är sällan killar som intresserar sig för den här sortens kurser, så min klass består av endast 3 killar, 29 tjejer. Många har sagt att det säkert kommer bli väldigt mycket bråk i våran klass och så, det var min första tanke med. Men det har det faktiskt inte blivit. Vi har verkligen haft jättebra sammanhållning hela klassen. Folk är ärliga, det existerar inget skitsnack och vi tar hand om varandra. Till och med lärare i våran skola har sagt att dom är väldigt chockade över hur bra våran klass blivit, efter så kort tid.

Men nu idag har vi haft vårat första bråk i klassen, mellan Leah, Kakan och Zarin. Jag vill inte gå in på detaljer men dagen har innehållit tårar, skrik, svett och tårar.. haha nej jag skämta :) Men det har faktiskt varit ganska dramatiskt om jag ska vara helt ärlig. Dom har skrikit på varandra, slagits lite, gråtit och mått allmänt piss. Jag tycker synd om dom, eftersom alla tre bra människor som egentligen är bra vänner. Jag tror och hopppas på att det löser sig, jag är ganska säker på att det kommer göra det. Jag tror också att detta kommer föra oss närmare varandra, för det gör bråk .)
Bråket uppstod av rent skitsnack. Onödigt, fult och falskt. Det leder ingenstans och det kommer alltid komma fram i slutändan, alltid.

Trots detta har jag haft två stora skrattanfall idag så jag mår bra iallafall .) Vi har haft brandmän på besök och det gjorde ju verkligen dagen ljusare. Finns det något mer sexigt än brandmän? ;) Jag, Christel och Ewe smälte rakt av! 
Näj. Nu ska jag kila på träning sedan blir det mer blogg ikväll!

Puss och Kram skumbanan <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0