forts.


Hur är en bra människa?
Här en fortsättning på hur jag anser att en bra människa är. Eller vad mina förebilder har för egenskaper snarare, bra människor finns det många av. Alla mina vänner är bra människor för exempel, eftersom de är mina vänner.

Stå på sig och våga säga ifrån -
Det finns inget ord för denna egenskap (Det borde det göra!) men det här är jätteviktigt tycker jag. Att våga säga ifrån om någon är illa ute, att våga uttala sig om sin åsikt när det gäller något speciellt. Det är så himla fel att falla för grupptryck, eller fel och fel. Men det är så synd, för ju fler som faller desto fler kommer falla. Om en vågar ställa sig emot ett ideal eller liknande, då kommer allt fler göra det. Och innerst inne så tycker alla människor att denne person är modig och stark. Men eftersom så många människor på denna jord använder andra som skydd för att dölja sin svaghet, så ställer sig folk och snackar skit istället. "tror hon att hon är något eller?" "hon vill bara ha uppmärksamhet" "det är fult och fel att tänka så". Och det är oftast ledar-typen som gör det här, resten följer med, i rädsla för att förlora. Men jag tycker uppriktigt sagt att denna egenskap ska man skaffa sig, eller ta vara på. Det enda som man är om man vågar säga ifrån eller stå på sig är stark, modig och uppriktig. Tro aldrig något annat. Att folk ser ner på dig, ger dig kommentarer, undviker dig etc. är bara ett tecken på deras svaghet. Och det är skitjobbigt, men varför bry sig? Jag menar, man vill väl ändå inte ha såna människor som sina vänner? Right?
Jaja. Det här känns lite som en högstadie-nivå. Jag får en bild av min högstadieskola när jag skriver det här. Men det är ändå något många är dåliga på.


Så, stå på dig. Annars kommer någon annan jävel att göra det

Love, peace and understanding

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0