åsikter och sådant


Jag ser verkligen upp till människor som står för saker och som verkligen brinner för något som dom tycker, men jag står för fan inte för något och det stör mig så in i helvette. Det är något som jag vill göra, det är något som jag också vill göra. Jag vill att människor ska se mig som en person som kan komma med bra och starka argument när det gäller något. Jag vill kunna påverka människor, ge dom en tankeställare! Få dom att ändra åsikt, se ur ett annat perspektiv eller åtminstone börja tänka efter, på grund av något jag har sagt. Åh, det vore ju rena drömmen! För jag älskar att påverka människor. Det finaste du kan säga till mig är att jag förändrat dig som människa, in a good way såklart. Det är den bästa komplimangen jag har fått och någonsin kommer kunna få.

Jag menar, folk som är vegitarianer. Dom är ju bara så jävla balla när de deltar i heta debatter och på något underligt sätt får andra att tänka efter och kanske också bli vegitarianer? Men jag är inte vegitarian. Jag skulle aldrig klara ett liv utan kött, det skulle inte gå. Men samtidigt är jag ingen djur-dödare. Jag är djurvän på många andra sätt.

Och folk som är med i debatter på TV, hur vågar dom? Det kan bara finnas ett svar, för att de är väldigt säkra på sin åsikt. Men jag har ingen sån åsikt för så fort någon säger något håller jag med den personen. Först kan jag tycka att kvinnan i röd scarf på TV är väldigt klok som tycker något, men när någon plötsligt kommer med ett argument mot henne så går jag fort över på den andres sida och tycker istället att kvinnan är dum i huvudet.

Så jag har bestämt mig. Jag ska spana och leta efter något som jag verkligen tycker och sen ska jag ta med det i bloggen och argumentera väl. Det ska jag banne mig göra, men det lär ta sin tid.
Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ;) Right?



Kommentarer
Postat av: mli

"Jag vill kunna påverka människor, ge dom en tankeställare! Få dom att ändra åsikt, se ur ett annat perspektiv eller åtminstone börja tänka efter, på grund av något jag har sagt."



Jag tycker att du redan gör det med bloggen, Pelle! :)

2009-02-17 @ 23:31:48
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0