take a chillpill


Många lever på det dagliga ruset för länge. Och när jag säger det dagliga ruset så menar jag glädje som man känner för stunden. Typ genom att dricka alkohol, dansa en hel kväll, skratta för stunden åt något roligt osv. Många lever på "det kommer lösa sig. Tiden löser allt" - fasonerna. Och jag är vanligtvis en sån människa. Eller jag är ofta en sån människa, jag tar inte tag i saker och jag ger mig inte tiden som jag kanske behöver.

Det vanligaste är väl att man under en period festar för mycket, utan att ägna sig tid åt viktiga kvaliteér som man verkligen behöver i livet. Man lever ett roligt liv där man alltid är på språng, men grejen är att det livet håller inte i längden. Det är roligt osv, men det finns saker som är viktigare än att ha roligt. Och jag har kommit till en gräns nu där jag måste börja ta hand om mig själv mera.
- umgås mer med familjen
- sova mera
- fika och ha fler filmkvällar med nära vänner
- städa mera

jag har träffat för mycket främmande människor, sovit för lite, druckit för mycket och umgåtts för lite med mamma och pappa. För att vara mig! Jag känner hur mycket jag måste ta det lugnt nu. Hitta tillbaka till lugnet. Jag kanske inte har festat för mycket för att vara någon annan, men för mig har det blivit för mycket. Nu ska jag ta det lugnt.

Så ikväll ska jag städa mitt rum och delar av huset. Jag ska sätta mig och läsa må-bra tidningar och skriva dagbok, för det är något som jag behöver nu. Känner mig stressad inombords. Förut klarade jag av det livet mycket bättre, nu säger min kropp stopp av någon anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0