ett varm bad..


Inatt har jag sovit inte mer än 3 och en halv timme. Och det första jag märker när jag går upp är att vi inte har någon frukost, inte ens äcklig frukost. Det var tomt och slut! Bra start på dagen.
Resten av dagen gick bara nedför och det sista jag gjorde var matteprov som gick åt helvete, bokstavligen. Jag kan sätta mitt liv på att jag fick IG.

När jag skulle gå hem var det snöstorm, jag hade lite kläder och gick i motvind till bussen. och när jag äntligen var hemma så var hela jag helt nedfrusen. Sedan somnade jag i soffan och mådde allmänt dåligt. Ont i halsen, frusen, irriterad, ont i kroppen och ont i huvudet. 
Jag mådde verkligen jättedåligt. Så efter middagen kom jag till en gräns där jag kände att det inte funkade längre, så jag tappade upp ett varmt bad, tände massa ljus, hade skum i badet och la i massa rosblad i vattnet. Hela badet doftade rosor! Och sen låg jag där och bara njöt. När jag gick upp satte jag på mig tofflor och myskläder och gjorde mig en kopp te, tänka sig att idag smakade det helt okej. Det var inte äckligt och jag gjorde till och med en till kopp.
Men det jag ville säga var att ett varmt bad kan vara riktigt bra ibland.. Mot stress, frusenhet, huvudverk eller vad som helst...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0