och när jag börjar skolan ska jag..


Inte sitta uppe till 2,3,4 om nätterna
för mitt rum ska vara släckt senast 12

Inte skippa frukosten
för jag ska köpa havregryn och göra gröt varje morgon

Inte skjuta upp allt skolarbete till natten innan
för jag ska börja göra mina läxor i tid, även om det inte känns så nödvändigt

Inte känna att jag går miste om en stor del av livet om jag tar det lugnt någon dag
för jag har blivit en lugn och sansad person som chillar

Inte göra allt för alla andras skull framför min egna
för jag har börjat tänka på mig själv och på vad jag mår bra av

Nu är det okej att klockan är två och jag fortfarande är uppe. Grejen är att jag fortfarande har sommarlov och det har typ inga andra! Imorgon kommer Linda hem till mig och på kvällen ska jag spela match, det var länge sen. Men just nu ska jag bara lägga mig till rätta, känna hur lugnet, tystnaden och sedan sömnen tar över.
Goodnight and go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0