andas




Jag tycker att mitt nya jag blir intressant att skapa. Imorgon ska jag för exempel inte göra något, eller det ska jag väl. Men jag ska inte träffa någon och jag har ingen tid att passa. Och om det vore gamla Pelle så hade hon säkert haft planer på att träffa flera stycken. Faktum är att jag avvisat några och tvingat mig själv från att avstå massa löften på att fika med den och den, gå promenad med den och ringa den och den. 

Men ändå känner jag mig stressad. Jag kan inte riktigt förklara, men jag har en klump i magen som säger att jag inte har tid med att stanna hemma och göra ingenting. Jag borde ta kontakt med alla konfisar, Fia, Anna, Ewe, Ewe, Clara och resten. Flera människor snurrar runt i mitt huvud och eftersom jag har en ledig dag borde jag träffa dom. Men samtidigt vet jag att jag behöver varva ner och komma in i lugna banor. Inte lova halva världen att ses den och den tiden. Och för att klumpen ska gå bort måste jag inse det, inse att det är okej att ta det lugnt en dag.
Imorgon på kvällen ska jag träna och jag på dagen ska jag ut och övningsköra. Sen har jag inget annat specifikt planerat, jag vet att jag ska tvätta, duscha, packa upp och städa men de sakerna har ingen tidspress.

Varför denna ilande klump i magen? Varför denna stresskänsla? Varför känslan av att jag inte kommer hinna och att jag borde skynda mig till allting?

Det är okej att ta det lugnt. Det är okej att inte göra saker hela tiden och jag kommer hinna göra saker o träffa de människor jag vill träffa innan mitt liv är slut, varför kan jag inte bara inse det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0