Varför framkallar vågen ångest?


"man kan inte bli tillräckligt lycklig om man inte är smal"
Det är svaret. ALLA KROPPSIDEAL!

Grejen är att jag skulle kunna fråga vem som hellst på stan om man inte kan bli lycklig utan att vara smal och personen hade svarat "klart man kan bli lycklig, vikten spelar ingen roll". Men varför. Varför håller vi på såhär då? Varför sänder alla ut dom signalerna då? Typ media. Dom visar lyckliga, smala tjejer med brun hy och vita tänder när dom gör reklam för en kamera. Vad är meningen?
Och klart man kan vara lycklig om man inte är smal eller har "det där utseendet". Självklart kan en överviktig person vara lyckligare än en underviktig person. Men hur många överviktiga/normalviktiga människor har inte ångest över sin vikt? Det är det jag menar. Hur många har inte dåligt självförtroende på grund av det? Det är inte sunt att vara överviktig. Men folk blir nojiga för helt fel saker. Istället för att förbättra sin hälsa väljer dom att förbättra (ska jag kalla det det?) sin vikt?
Och okej, jag kan väl acceptera att överviktiga har lite ångest över sin vikt. Det går nog aldrig att ta bort, men herregud. Jag läser bloggar, tidningar, ser på tv och hör hur normal/underviktiga människor går runt och säger att allt dom önskar är att gå ner i vikt. Då har det blivit lite för överdrivet. Detta orsakar också att överviktiga får ÄNNU sämre självförtroende.

Ta fram dina personligheter istället. Låt folk lära känna ditt unika du. För vem vill ha någon som bara vill ha en för ens kropp? Av egen erfarenhet så vet jag (jag tror du också vet) att de smala personerna som har högst status inte har bäst självkänsla. Nejnej, hela deras liv går ut på att behålla sitt utseende, dom försöker och försöker att få sitt utseendet ännu mera perfekt. Och ju mer dom försöker, desto mindre känner dom att dom duger. Desto mer känner dom att allt dom har är ett utseende, en fasad. Eftersom hela deras utseende är baserat på vad andra tycker. Endast.

Jag vill att alla som läser det här lyssnar på den här. Det är en cover på Lars Winnerbäcks "En söt liten flicka". Lyssna noggrant på texten .) Jag vet inte hur man lägger in youtube klipp här i bloggen så jag länkar istället.
http://www.youtube.com/watch?v=FC-8vmEc6Ic

Take care! You are beautiful .)

Kommentarer
Postat av: Alina

oj du jag kommer faktiskt inte ihåg hihi:) bra blogg, någon kanske kommenterat den så du låg på startsidan eller nåt:)

2008-12-31 @ 01:47:59
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Tack så jättemycket! Japp alla bilder jag har på bloggen har jag tagit om inte något annat anges :)

2008-12-31 @ 12:17:30
URL: http://meandthecamera.blogg.se/
Postat av: frida

så sant som sagt

du är en bra bloggare du pelle lilla

2009-01-01 @ 16:45:49
Postat av: frida

hahah nu fattar ja btw va du menar med "vågen" du menar den man väger sig på va? ja har funderat länge över de hah

2009-01-02 @ 13:21:16
Postat av: p

hahahahah :D ja, det är klart jag menar vågen som man väger sig på.) sötnöt

2009-01-02 @ 18:53:28
URL: http://milka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0