Fröken svår

Jag är sjuk.

Men livet går vidare, bara jag blir frisk tills nyår så är jag nöjd. Egentligen skulle jag träffa Christel idag, vi skulle gå i stan, gå på bio och antagligen äta där också. Jag såg fram emot det, men nejnej.. jag ska ligga hemma och dega. Senare ikväll skulle jag umgås med gamla högstadiekompisar som jag inte träffat sen skolavslutningen också >< Men som sagt. Jag är sjuk .(

Fint väder är det också, jag känner för att gå en lång promenad med en gammal vän runt ett vatten av något slag, ta med mig kaffetermos, pepparkakor (för mig är det fortfarande jul), ta på mig tjocka tajts och en stor halsduk och sedan bara umgås. Det är livet för mig. Eller varför inte gå själv? Ta med ipoden och sen gå och analysera texterna som man annars aldrig hinner analysera, man tänker lättare när man är ute. Eller jag gör det iallafall .) Så länge jag inte fryser. Sen skulle le mot alla tanter som går förbi mig .) Ibland skulle jag stanna och se utöver vattnet, ta lite kaffe, nynna lite till låten som spelas och sedan skulle jag ta mitt pick och pack och gå vidare. Runt vattnet.

Det är sån härligt tempratur ute också, 6 - och det är perfekt. Du vet när det sticker lite sådär lagom i näsan när man andas in och för att inte känslan ska bli obehaglig stoppar man händerna i fickorna och kurar näsan in i halsduken. Helt plötsligt känner man sig så himla tillfreds. Älskar den känslan .)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0